‘Follow your Feet’-programma

In dit programma leer je, zoals het zelf zegt, opnieuw je voeten volgen. Heel wat mensen zijn vandaag de dag namelijk een beetje zichzelf en de richting die ze uit willen kwijt. Het is te druk, er zijn teveel mogelijkheden, het leven kan best lastig en zwaar zijn en we dobberen bijgevolg maar een beetje verder. 

Ben jij iemand die …

  • de weg wat kwijt is?
  • zich soms afvraagt of ‘dit het nu is’?
  • wat vast zit in dagelijkse beslommeringen?
  • op zich geen slechte job heeft, maar er toch ook niet wild enthousiast van wordt?
  • af en toe op een nogal laag energiepeil leeft ( en misschien ga je wel richting een burn-out?)?
  • zichzelf zou omschrijven als perfectionistisch en/of empathisch (in de zin van een ‘people pleaser’)?
  • wat zelfvertrouwen mist?
  • geen duidelijke passie heeft en daardoor soms het gevoel heeft dat er iets mis is of je nergens goed in bent (wat natuurlijk allerminst het geval is!!!)?
  • wel eens het gevoel heeft er niet helemaal in te passen?
  • geen relatie heeft of een relatie die niet 100% is wat het zou moeten zijn en dus een update kan gebruiken?

Herken je jezelf in een aantal van deze dingen? Misschien is het dan wel tijd dat jij opnieuw je voeten gaat volgen!

Individueel of in groep?

Individueel want…

  • Je kan eender wanneer starten.
  • Je kan kiezen tussen 6 of 12 individuele gesprekken.
  • Je kan volledig je eigen tempo volgen.

Hoe ziet dat eruit?

  • Je start met een wekomstpakket.
  • Dan zijn er 26 weken met elke week een module en video.
  • Er zijn 6 of 12 individuele gesprekken (50 min) die je kan inplannen wanneer het jou past (binnen 6 maanden).
  • Je krijgt een jaar toegang tot de membershipsite waar je alle informatie en nog heel wat extra’s vindt.
  • Er is een geheime Facebookgroep waar je een jaar lid van kan blijven.
  • Gedurende 26 weken is er permanente ondersteuning via mail en via de FBgroep.

In groep want…

  • Je motiveert elkaar en leert zoveel extra van elkaar.
  • Je beseft dat je minder ‘uniek’ in je problemen bent, maar des te unieker in  wie je bent.
  • Je bent vaak meer geneigd om dingen aan te pakken omdat je anderen dingen ziet doen. Het kan inspirerend werken.
  • Je wordt uitgedaagd jezelf te laten zien, wat meteen al een goede stap is in de richting van meer je eigen voeten volgen.
  • Financieel voordeliger dan individueel.

Hoe ziet dat er uit in groep?

  • Je start met een welkomstpakket.
  • Er zijn 26 weken met elke week een module en video.
  • Er zijn 8 online groepssessies waarin we dieper op enkele thema’s zullen ingaan (deels afhankelijk van jullie vragen en waar er nood is).
  • Je krijgt ook 3 individuele gesprekken (20 min).
  • Je krijgt een jaar toegang tot de ledensite en hier zal je ook de opgenomen groepsgesprekken kunnen herbekijken mocht je er één gemist hebben.
  • Er is ook hier een geheime Facebookgroep waar jullie een jaar lid van kunnen blijven.
  • Gedurende 26 weken is er permanente ondersteuning via mail en via de FBgroep.

En wat haal je daar nu uit?

Wel, in een notendop: 

  • meer inzicht in jezelf, in je gedrag en heel wat andere dingen zoals angst, onze hersenen, onze mindset, enz.
  • geen ‘Is het dit nu?’ -vragen meer
  • niet meer simpelweg doen wat er van je verwacht wordt, maar eerder wat jij wil (en ook weten wat dat dan is natuurlijk!)
  • meer zelfvertrouwen
  • een positieve(re) mindset
  • makkelijker ‘nee’ kunnen zeggen en grenzen kunnen afbakenen
  • jouw perfectionisme en je empathische stuk als louter positieve tools leren inzetten
  • (opnieuw) een gevoel van controle en richting over en in je leven ervaren
  • tools in handen hebben om verder te kunnen
  • een concreet plan

We gaan met andere woorden onze voeten volgen

 

Voor wie?

  • Je herkent je in de omschrijving bovenaan
  • Je hebt nog voldoende energie over om wel aan de slag te gaan
  • Je vindt persoonlijke groei belangrijk
  • Je bent ‘van de aanpak’ en een doorzetter
  • Je neemt je verantwoordelijkheid op voor wat je doet (en niet doet)
  • Je bent ‘coachable’
  • Je bent bereid om je comfortzone uit te breiden
  • Je begrijpt dat er werk aan de winkel is en dat je dingen zal moeten veranderen om ook andere resultaten te krijgen
  • Je bent doorgaans positief ingesteld of bereid om de dingen eens vanuit een ander perspectief te bekijken

Praktisch:

  • Twijfel je of het iets voor jou is? Boek een gratis ‘match-gesprek’!
  • Alle gesprekken gaan via het programma zoom, ook de groepsgesprekken.
  • Heb je nood aan extra individuele gesprekken? Dat kan altijd. Ook als je nadien graag nog een vervolggesprek hebt.
  • Data voor het groepsprogramma: volg de FB-pagina,  schrijf je in op de nieuwsbrief, kijk bij ‘aanbod’ wat er in de kijker staat of stuur me een mailtje.

* Alle drie de programma’s lopen 26 weken (ongeveer 6 maanden dus), waarbij je maandelijks kan betalen. Wanneer je ervoor kiest om in 1x te betalen in plaats van maandelijks krijg je een korting van respectievelijk 150€ (programma 12 gesprekken) of 100€ (2 andere programma’s).

Thema’s van de 26 weken

  • De invloed van onze maatschappij.
  • Burn-out
  • Uitstelgedrag
  • Waarom is veranderen zo moeilijk? 
  • Hoe werkt motivatie?
  • Angst en onze hersenen.
  • Limiting beliefs (beperkende overtuigingen): hoe gaan we hiermee om?
  • Wat zijn jouw energielekken en energiebronnen?
  • Wie ben jij echt?
  • Hoe kan je meer authentiek zijn?
  • Wat zijn jouw prioriteiten? Wat is vrijheid voor jou? En succes? En geluk?
  • Je gaat je manifest schrijven, dat als compas zal dienen en je richting zal geven.
  • Van daaruit tekenen we een concreet actieplan uit.

Zit je nog met een ei?

Werkt dat wel zo volledig online?

Wel, ik begrijp je twijfels hier. Het klinkt ook wat vreemd online gesprekken, niet? En het is alleszins iets waar je niet vertrouwd mee bent en misschien zelfs wel heel sceptisch tegenover staat. Uiteindelijk is er heel wat ‘rommel’ op internet te vinden. En is face to face niet altijd beter?

Wel zoals steeds zijn er simpelweg voor- en nadelen. Voordelen: er is meer flexibiliteit, last minute gesprekken zijn geregeld mogelijk, je hoeft je niet te verplaatsen, je kan van eender waar een gesprek voeren ( zelfs van op vakantie of wanneer je tijd hebt ergens tussen twee vergaderingen in waar je anders niets zou doen) en je bent helemaal op je gemak, want je zit in een voor jou vertrouwde omgeving. Nadelen: face to face contact is natuurlijk anders en er zit geen computerscherm tussen.

Vanuit ervaring kan ik je echter zeggen dat 99% van mijn cliënten er uiteindelijk (na hun twijfels in het begin) helemaal tevreden mee zijn. Je ziet elkaar, hoort elkaar, er zijn even goed emoties en de gesprekken zijn absoluut even ‘echt’ of ‘diepgaand’.

Als je zo fel twijfelt, boek dan een gratis gesprek en vraag me via de vragenlijst (die krijg je bij het boeken van een geprek) of via het contactformulier of email om dit gesprek ook met video te doen, zodat je al kan ervaren hoe het is!

Hoeveel tijd zal dit programma mij kosten?

Goede vraag!

Wel voor het groepsprogramma is er elke 2 à 3 weken een groepssessie. Die duurt maximaal 2u. Daarnaast is er je wekelijkse module om door te nemen en mee aan de slag te gaan. Reken daar ongeveer 2 uur voor, al is dat heel persoonlijk natuurlijk. Vervolgens zijn er de individuele gesprekken van een half uur. En tot slot zal je in de actie gaan stappen. Dit programma is bij uitstek een ‘actief’ programma, wat wil zeggen dat het de bedoeling is dat je alles ook in de praktijk brengt. Sommige oefeningen zullen snel gaan, maar anderen vereisen meer planning, vermits je bv. iets zal moeten herhalen.

Voor het individuele programma geldt hetzelfde wat betreft het actieve karakter. Hier zijn er geen groepssessies, maar wel de individuele sessies van 50 min (aantal hangt af van wat je kiest) en het bekijken van de video’s verschilt een beetje van week to week, maar reken hier toch ook 30 min voor.

Het is niet slecht om een vast moment of alleszins enkele vaste blokken tijd uit te trekken in je agenda of planner, zodat je niet te hard achterloopt. Je kan in principe alles op je eigen tempo doen en de groepsgesprekken telkens achteraf bekijken, maar dan mis je toch een stukje.

Een groepsprogramma is niets voor mij, want ik deel niet graag dingen in groep. Pas ik hier dan wel in?
Ja hoor! Dit soort programma is eigenlijk op maat van iedereen, in die zin dat het heel wat mogelijkheden heeft en jij maakt er zelf van wat je wil. Wordt het meer groep of meer individueel? Allemaal goed en helemaal aan jou om te beslissen! Je kan de groepssessies live bijwonen of achteraf bekijken. Je kan je camera aanzetten of ervoor kiezen die af te zetten. Op zich zal ik je aanmoedigen om zoveel mogelijk ‘aanwezig’ te zijn (live én met camera), maar nogmaals jij beslist.

Er zijn natuurlijk voordelen aan het groepsgegeven. Ook voor de oefeningen. Niet alleen helpt het soms om van anderen te horen hoe zij iets aanpakken of waar zij vastlopen, maar soms kan je dingen ook letterlijk in de groep oefenen. Door iets in groep te zeggen, door jezelf te tonen, enz. Je zal merken dat die groep een serieuze hulp kan zijn bij bepaalde oefeningen.

In het begin maken we ook concrete afspraken met z’n allen en dat houdt ook in dat alles wat in de groep gezegd wordt, binnen de groep blijft. De groep bestaat maximaal uit 30. Dat lijkt veel, maar vermits we online werken en in een FB-groep, zal je zien dat dat eigenlijk prima meevalt.

Denk je dat het toch echt niet aan jou besteed is, dan is er altijd nog het individuele programma!

Wat als ik al vakantieplannen heb in deze periode?
Geen enkel probleem! Dan ga je gewoon op vakantie. En je kan zelfs van op vakantie de groepen meevolgen als je internet hebt. Doe je dat liever niet of is er geen internet, dan kan ja achteraf steeds de replay bekijken. Op die manier hoef je niets te missen.

De werkboeken zijn in PDF-formaat, dus die kan je ook prima afprinten om zo in te vullen aan het zwembad bv. Er is dus geen enkele redenen om er niet voor te gaan omdat je op vakantie gaat. In tegendeel, doorgaans is dat een prima moment om zo eens het één en ander op een rijtje te zetten… ;-)

Ik heb eigenlijk niet zo'n groot probleem ofzo, dus toch wel veel geld dan, niet?
Koop je nieuwe kleren omdat je een probleem hebt met de rest van je kleren? Of enkel wanneer iets kapot is of je niet meer past? Ga je enkel sporten of gezonder eten als je ziek bent of er iets mis is? Zorg je enkel voor een dak op je huis als het gaat regenen? Of laat je de loodgieter pas komen om chauffages te installeren als het winter is? Nee toch?

Met onze mentale gezondheid is het net zo. Investeer in jezelf en in je mindset, zodat je een burn-out vermijdt. Krik de kwaliteit van je leven omhoog. Haal er meer uit. Vandaag nog! Want zonder pessimistisch te willen klinken (eerlijk waar ik ben een optimist tot vervelens toe!), het kan zo gedaan zijn.

Ze zeggen wel eens dat je om te veranderen ‘desperation or inspiration’ nodig hebt. Dat klopt als een bus. Wel ik pleit voor meer ‘inpsiration’, zodat we hopelijk nooit tot het ‘desparation-part’ hoeven komen…

Oh en nog een klein dingetje… Wedden dat je die investering er zo uit haalt? Niet alleen doordat je meer energie zal genereren en je beter in je vel zal voelen, maar ook omdat je zal zien dat er plots mogelijkheden verschijnen, waar je die voordien nooit gezien hebt!

Let’s get connected!

Nog vragen? Ask away!

+32 476 63 94 86 (WhatsApp)

Online, dus waar jij wil!

sofie@sofieleemans.be